O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej
Facebook

Reklama Facebook – cele i formaty

14 lipca 2020

Istnieje wiele dobrych powodów, aby inwestować czas i pieniądze w reklamy na Facebooku. Wszystkie oferowane przez nich opcje, oferują ogromne możliwości dostosowywania reklamy do swoich potrzeb.

Reklamy na Facebooku są również połączone z reklamami na Instagramie. Największym celem reklam na Facebooku jest prezentowanie treści użytkownikom – bez czekania, aż cię znajdą – jest to ogromna zaleta.

Menedżer kampanii reklam

Menedżer reklam służy oczywiście do tworzenia i zarządzania kampaniami. Znajdziesz go pod tym linkiem: https://www.facebook.com/adsmanager 

Możesz go użyć w pełni do:

  • skonfigurowania kampanii reklamowej na FB
  • utworzenia zestawu reklam
  • zarządzania ofertami reklamowymi
  • śledzenia skuteczności swoich reklam
  • przeprowadzania testów A/B kampanii reklamowych

Cele reklamy Facebook

Na Facebooku możesz wybierać spośród kilku celów kampanii, które odpowiadają Twoim celom reklamowym.

Facebook

Rozpoznawalność marki –  zwiększenie zainteresowania marką, produktem lub usługą

Zasięg – dotarcie do jak największej liczby odbiorców

Ruch – przekierowanie z reklamy na Facebooku np. na stronę internetową, lub sklep internetowy

Aktywność – zachęcenie do polubienia strony, aktywność dotycząca postów (czyli lajki, reakcje, komentarze i udostępnienia) oraz reakcje na zaproszenie na wydarzenia.

Instalacja aplikacji – kierowanie odbiorców bezpośrednio do sklepu, gdzie mogą pobrać i zainstalować naszą aplikację. 

Wyświetlenia filmuw przypadku publikacji filmów celem kampanii jest zachęcenie jak największej ilości osób do jego obejrzenia

Pozyskiwanie kontaktów – chcesz, żeby odbiorcy Twojej reklamy zostawili maila, lub numer telefonu? Ustaw ten cel, żeby ich do tego zachęcić

Wiadomości – porozmawiaj ze swoimi odbiorcami za pomocą aplikacji Messenger. Dzięki temu możesz zdobyć nowe kontakty i doprowadzić do transakcji. 

Konwersje – tutaj potencjalny klient, który widział naszą reklamę ma szansę wykonać konkretne działanie np. zarejestrować się na stronie, zrobienie zakupów lub zainstalowanie aplikacji

Sprzedaż w katalogu – okazanie produktów z katalogu sklepu elektronicznego, w celu generowania sprzedaży

Ruch w firmie – tutaj wskazujemy konkretną ulice, miejsce np. galeria, w której ma się wyświetlać reklama. W takiej sytuacji reklama będzie wyświetlana osobom, które przebywają w tej zaznaczonej lokalizacji. 

Formaty reklam

Reklama na Facebooku posiada trzy typy formatów:

Facebook

Karuzelato format, który pokazuje wiele „kart”, każda z innym obrazem i możliwością połączenia z innym miejscem docelowym.

Facebook

Pojedyńczy obraz lub filmpromocja pojedyńczego obrazu lub pokazu slajdów poprzez film.

Facebook

Kolekcjapo otworzeniu reklamy odbiorcy mogą obejrzeć do 50 prezentowanych towarów, a kliknięcie w konkretny produkt przenosi ich bezpośrednio na stronę lub do aplikacji, gdzie mogą dokonać zakupu.

Facebook

Dotrwaliśmy do końca definicji związanych z reklamą na Facebooku. Rozjaśniło się już więcej? Wiesz już czym jest algorytm Facebook i znasz ścieżkę zakupową klienta! Ponadto spokojnie możesz już ułożyć scenariusz reklamy wiedząc, który cel do czego służy i jaki format reklamy możesz wybrać! Zatem następnym razem przejdziemy krok po kroku przez Menedżera Reklam Facebook!

Źródła:

https://www.facebook.com/

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments