Istnieje wiele dobrych powodów, aby inwestować czas i pieniądze w reklamy na Facebooku. Wszystkie oferowane przez nich opcje, oferują ogromne możliwości dostosowywania reklamy do swoich potrzeb.
Reklamy na Facebooku są również połączone z reklamami na Instagramie. Największym celem reklam na Facebooku jest prezentowanie treści użytkownikom – bez czekania, aż cię znajdą – jest to ogromna zaleta.
Menedżer reklam służy oczywiście do tworzenia i zarządzania kampaniami. Znajdziesz go pod tym linkiem: https://www.facebook.com/adsmanager
Możesz go użyć w pełni do:
Na Facebooku możesz wybierać spośród kilku celów kampanii, które odpowiadają Twoim celom reklamowym.
Rozpoznawalność marki – zwiększenie zainteresowania marką, produktem lub usługą
Zasięg – dotarcie do jak największej liczby odbiorców
Ruch – przekierowanie z reklamy na Facebooku np. na stronę internetową, lub sklep internetowy
Aktywność – zachęcenie do polubienia strony, aktywność dotycząca postów (czyli lajki, reakcje, komentarze i udostępnienia) oraz reakcje na zaproszenie na wydarzenia.
Instalacja aplikacji – kierowanie odbiorców bezpośrednio do sklepu, gdzie mogą pobrać i zainstalować naszą aplikację.
Wyświetlenia filmu – w przypadku publikacji filmów celem kampanii jest zachęcenie jak największej ilości osób do jego obejrzenia
Pozyskiwanie kontaktów – chcesz, żeby odbiorcy Twojej reklamy zostawili maila, lub numer telefonu? Ustaw ten cel, żeby ich do tego zachęcić
Wiadomości – porozmawiaj ze swoimi odbiorcami za pomocą aplikacji Messenger. Dzięki temu możesz zdobyć nowe kontakty i doprowadzić do transakcji.
Konwersje – tutaj potencjalny klient, który widział naszą reklamę ma szansę wykonać konkretne działanie np. zarejestrować się na stronie, zrobienie zakupów lub zainstalowanie aplikacji
Sprzedaż w katalogu – okazanie produktów z katalogu sklepu elektronicznego, w celu generowania sprzedaży
Ruch w firmie – tutaj wskazujemy konkretną ulice, miejsce np. galeria, w której ma się wyświetlać reklama. W takiej sytuacji reklama będzie wyświetlana osobom, które przebywają w tej zaznaczonej lokalizacji.
Reklama na Facebooku posiada trzy typy formatów:
Karuzela – to format, który pokazuje wiele „kart”, każda z innym obrazem i możliwością połączenia z innym miejscem docelowym.
Pojedyńczy obraz lub film – promocja pojedyńczego obrazu lub pokazu slajdów poprzez film.
Kolekcja – po otworzeniu reklamy odbiorcy mogą obejrzeć do 50 prezentowanych towarów, a kliknięcie w konkretny produkt przenosi ich bezpośrednio na stronę lub do aplikacji, gdzie mogą dokonać zakupu.
Dotrwaliśmy do końca definicji związanych z reklamą na Facebooku. Rozjaśniło się już więcej? Wiesz już czym jest algorytm Facebook i znasz ścieżkę zakupową klienta! Ponadto spokojnie możesz już ułożyć scenariusz reklamy wiedząc, który cel do czego służy i jaki format reklamy możesz wybrać! Zatem następnym razem przejdziemy krok po kroku przez Menedżera Reklam Facebook!
https://www.facebook.com/