O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej

Profil osobisty LinkedIn – krok po kroku

02 maja 2021

Dlaczego opłaca się posiadać konto na LinkedIn?

Rozpoznawalność marki – dzięki obecności na LinkedIn, Twoja marka zostanie zauważona przez potencjalnych Klientów – po prostu, dasz się poznać.

Marka eksperta – tworząc merytoryczne treści ​i angażując się w branżowe dyskusje w swojej sieci kontaktów będziesz rozpoznawalny jako ekspert w swojej dziedzinie.

Employer Branding – budowanie marki pracodawcy na LinkedIn może zwiększyć zainteresowanie kandydatów, zaangażowanie pracowników, a co za tym idzie – zmniejszyć rotację.

Popracujmy zatem nad profilem osobistym LinkedIn! 

Profil osobisty ma służyć jako Twoja wizytówka. Ma zachęcić odbiorcę do skontaktowania się z Tobą. Przejdźmy teraz krok po kroku przez edycję profilu.

LinkedIn

Zdjęcie profilowe

Selfie z kotem czy portretowe zdjęcie? Chyba tutaj nie ma wątpliwości, że Twoje profilowe zdjęcie ma zrobić profesjonalne wrażenie. Pamiętaj, żeby było widać Twoją uśmiechniętą twarz, najlepiej do ramion. Pomyśl nad tym co ma przedstawiać i o czym infomowac odbiorcę. 

Rozmiar 400x400pikseli 

LinkedIn

Zdjęcie w tle 

Uzupełnieniem naszego zdjęcia profilowego będzie zdjęcie w tle. Zadbajcie o to, aby było spójne z waszą pracą, zainteresowaniami lub miało wspólny motyw z Waszym CV. Twoim konikiem jest pisanie? Przygotuj grafikę/zdjęcie w taki sposób, aby kojarzyła się właśnie z pisaniem. 

Rozmiar: 1584×396 pikseli

LinkedIn

Imię i nazwisko

Zapomnij o ksywce, imieniu bohatera ulubionego filmu i innych. Tutaj ma znaleźć się tylko i wyłącznie Twoje imię i nazwisko.

Informacje

Opis najważniejszych informacji na temat naszego doświadczenia – trochę możesz opisać siebie, ale też opisać pracę jaką wykonujesz. Przemyśl jakie słowa kluczowe powinny się tam znaleźć. Dzięki temu łatwiej będzie Cię odnaleźć w wyszukiwarce. Warto zadbać o utrzymanie półformalnego tonu oraz pisać w pierwszej osobie. 

LinkedIn

Wykształcenie

W tej sekcji, tak jak w standardowym CV wpisuje się szkoły, do których uczęszczaliśmy. Wypisz takie, które będą interesujące dla potencjalnego pracodawcy. Raczej nie będzie go interesowało do jakiej podstawówki chodziłaś/eś. Umieść na jakie studia ukończyłeś. Jeśli jesteś po technikum również możesz to wpisać, ze względu na posiadany dyplom potwierdzający Twoje kwalifikacje.

LinkedIn

Doświadczenie

Czyli to co w standardowym CV zajmuje najwięcej miejsca. W tej sekcji powinniśmy wypisać wszystkie dotychczas miejsca pracy oraz zajmowane stanowiska z dokładnym opisem obowiązków. Jak wykorzystać to miejsce?

Elementy, które powinny się znaleźć:

  • Nazwa firmy
  • Zajmowane stanowisko
  • Określenie rozpoczęcia i zakończenia pracy
  • Zakres obowiązków

LinkedIn

Umiejętności i ich potwierdzenie

W serwisie LinkedIn w łatwy sposób możesz podzielić się swoimi umiejętnościami, które posiadasz. Co więcej, inni będa mogli potwierdzić to co potrafisz. Jak to wygląda? Spójrz na poniższy screen: 

LinkedIn

Rekomendacje

Warto poprosić swojego pracodawcę czy tez kolegę z pracy, albo klienta o napisanie rekomendacji. Niech inni wypowiedzą się na temat współpracy z Tobą.

LinkedIn

Przeszliśmy krok po kroku przez Twój profil. Usiądź na spokojnie i uzupełnij go według powyższych wytycznych. W następnym artykule opisze jak budować swoją sieć kontaktów. 

 

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments