Niezależnie od tego, czy uruchamiasz nowy projekt lub firmę, czy też pracujesz nad rozwojem istniejącego przedsiębiorstwa – Personal Branding powinien być kluczowy dla Twojej strategii. Obecność w mediach społecznościowych mówi o tym kim jesteś. Masz pełną kontrolę nad tym, co widzą ludzie i jakie wiadomości przekazujesz.
Jeśli chcesz być widoczny w sieci, ale nie wiesz, jak zastosować strategię budowania marki w kanałach społecznościowych, zapoznaj się z trzema kluczowymi wskazówkami, które odnoszą się do Personal Branding:
Sprawdź czy wszystkie profile w mediach społecznościowych wyglądają spójnie.
Niespójność między platformami mediów społecznościowych ma kilka negatywnych skutków dla marek, jednym z nich jest irytacja lub całkowite odrzucenie marki przez jej obserwatorów. Konsolidacja głosu marki to najważniejszy element jej kreowania w mediach społecznościowych.
Utrzymywanie spójnego profilu pomaga innym łatwo Cię znaleźć, a także pomaga utrwalić twój wizerunek w głowach osób obserwujących. Jak zapewnić spójność wyglądu, stylu i głosu na każdej platformie społecznościowej? Na początek użyj palety kolorów marki i najbardziej rozpoznawalnych obrazów na każdym profilu, oczywiście użyj logo jako każdego zdjęcia profilowego.
Twoja marka osobista w mediach społecznościowych powinna obejmować spójną strategię treści. Jeśli Twoim celem jest zwiększenie ruchu na stronie www, powinieneś skoncentrować się na tworzeniu wysokiej jakości treści, które ludzie chcieliby czytać.
Udostępnianie treści od innych to jeden ze sposobów, ale pamiętaj, aby publikować treści które sam napisałeś. Taki rodzaj treści pokazuje, że posiadasz wiedzę na temat swojej branży.
Powinieneś zbudować kalendarz treści decydujący o tym, co i kiedy opublikować.
Ostatni element może być najważniejszy w budowaniu Personal Branding. Bądź aktywny w mediach społecznościowych! Co zrobić żeby inni Ciebie zobaczyli?