O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej
personal-branding

Personal Branding, czyli jak promować się w mediach społecznościowych

06 lutego 2019

Niezależnie od tego, czy uruchamiasz nowy projekt lub firmę, czy też pracujesz nad rozwojem istniejącego przedsiębiorstwa – Personal Branding powinien być kluczowy dla Twojej strategii. Obecność w mediach społecznościowych mówi o tym kim jesteś. Masz pełną kontrolę nad tym, co widzą ludzie i jakie wiadomości przekazujesz.

Jeśli chcesz być widoczny w sieci, ale nie wiesz, jak zastosować strategię budowania marki w kanałach społecznościowych, zapoznaj się z trzema kluczowymi wskazówkami, które odnoszą się do Personal Branding:

Spójność

Sprawdź czy wszystkie profile w mediach społecznościowych wyglądają spójnie.

Niespójność między platformami mediów społecznościowych ma kilka negatywnych skutków dla marek, jednym z nich jest irytacja lub całkowite odrzucenie marki przez jej obserwatorów. Konsolidacja głosu marki to najważniejszy element jej kreowania w mediach społecznościowych.

Utrzymywanie spójnego profilu pomaga innym łatwo Cię znaleźć, a także pomaga utrwalić twój wizerunek w głowach osób obserwujących.  Jak zapewnić spójność wyglądu, stylu i głosu na każdej platformie społecznościowej? Na początek użyj palety kolorów marki i najbardziej rozpoznawalnych obrazów na każdym profilu, oczywiście użyj logo jako każdego zdjęcia profilowego.

Wartościowa treść

Twoja marka osobista w mediach społecznościowych powinna obejmować spójną strategię treści. Jeśli Twoim celem jest zwiększenie ruchu na stronie www, powinieneś skoncentrować się na tworzeniu wysokiej jakości treści, które ludzie chcieliby czytać.

Udostępnianie treści od innych to jeden ze sposobów, ale pamiętaj, aby publikować treści które sam napisałeś. Taki rodzaj treści pokazuje, że posiadasz wiedzę na temat swojej branży.

Powinieneś zbudować kalendarz treści decydujący o tym, co i kiedy opublikować.

Zaangażowanie

Ostatni element może być najważniejszy w budowaniu Personal Branding. Bądź aktywny w mediach społecznościowych! Co zrobić żeby inni Ciebie zobaczyli?

  • dołącz do czatu, grupy lub społeczności, aby dotrzeć do innych osób
  • monitoruj wzmianki o Twoim nazwisku, profilu i staraj się w miarę szybko odpowiadać
  • publikuj własne treści, jak i treści innych osób
  • zawsze odpowiadaj na komentarze pod Twoimi postami

 

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments