O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej

Menedżer reklam Facebook krok po kroku

26 stycznia 2021

Reklama na Facebooku oferuje cały wachlarz możliwości, a sam portal daje dostęp do zróżnicowanego grona odbiorców. Reklamę na tym kanale możemy wykorzystać do przedstawienia naszego produktu, usługi bądź do przekierowania na naszą stronę www lub sklepu, a także zwiększyć zasięg marki oraz kreować wizerunek firmy. 

Z pomocą do tworzenia reklam przychodzi nam menedżer reklam Facebook. Dzięki niemu możemy skonfigurować je w oparciu o założenia naszej firmy zarówno pod względem celów jak i cech osób do których chcemy dotrzeć z naszym produktem. Więcej tutaj 

Gdzie znaleźć menedżer reklam Facebook? Wystarczy użyć tego linku: https://pl-pl.facebook.com/business/tools/ads-manager

Założenie konta trwa chwile, należy jednak dodać swoją kartę płatniczą, z której będzie pobierana opłata.

Facebook

Wiesz już gdzie rozpocząć przygodę z reklamą na Facebooku, zatem czas przejść do dalszych czynności. Kliknij ikonę „utwórz” i…

Krok 1 – wybór celu

W poprzednim blogu opisywałam poszczególne cele jakie oferuje nam Facebook. Do wyboru mamy trzy grupy:

  • świadomość – tutaj znajdziemy takie cele jak rozpoznawalność marki oraz zasięg
  • działania – w tej grupie: ruch, aktywność, instalacja aplikacji, wyświetlenia filmów, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości
  • konwersja – natomiast tutaj mamy do wyboru: konwersje, sprzedaż z katalogu oraz wiadomości.

Jeśli chcesz dowiedzieć się co znaczy poszczególny cel, zapraszam do przeczytania poprzedniego artykułu – tutaj

Reklama_Facebook

 

Krok 2 – grupa docelowa

Określenie grupy docelowej jest bardzo ważnym elementem w tworzeniu reklamy internetowej.

Grupa docelowa to grupa osób, która zobaczy naszą reklamę. Mając do wyboru różne parametry takie jak wiek, płeć, zawód, zainteresowania, lokalizacja czy aktywność, pozwala nam określić komu zostanie wyświetlona nasza reklama. 

Określ podstawowe dane demograficzne swojej grupy docelowej, a następnie przejdź do szczegółowych opcji targetowania.

Wybierz konkretne zainteresowania oraz dodatkowe kryteria, które muszą zostać spełnione, by reklama się wyświetliła (w obszarze zainteresowań, danych demograficznych, stanowiska pracy itd.). 

Przemyśl dokładnie do kogo chcesz dotrzeć z daną reklamą. Zapisz wybraną grupą docelową i nadaj jej nazwę. Do każdej kampanii możesz tworzyć osobne grupy.

 

Facebook

 

Krok 3 – umiejscowienia

Czas wybrać gdzie ma się wyświetlać nasza reklama. Do wyboru mamy:

  • tylko na Instagramie
  • tylko na InstaStories i w relacjach Facebooka
  • tylko w aktualnościach Facebooka
  • tylko na Messengerze

Facebook Ads

Krok 4 – tworzenie reklamy

Przed nami kreatywna część ustawiania reklamy na Facebooku, czyli przechodzimy do jej tworzenia. 

Dobrze by było, żeby grafika, która ma być użyta w reklamie była wcześniej przygotowana. Co powinno znaleźć się na takiej grafice? Oczywiście obrazek/zdjęcie, które przyciągnie uwagę odbiorcy, a także chwytliwe hasło. Aktualne wymiary grafik do reklamy na Facebooku można podejrzeć tutaj: https://pl-pl.facebook.com/business/ads-guide/image/facebook-feed

Wróćmy na menedżera reklam. W pierwszej kolejności wybieramy typ reklamy. Facebook oferuje nam trzy opcje:

  • karuzela – kilka obrazów lub filmów z możliwością przewijania
  • pojedynczy obraz, lub film – promocja pojedyńczego obrazu lub pokazu slajdów
  • kolekcja – grupa elementów, które można otworzyć w trybie pełnoekranowym na smartfonach czy tabletach

Po dokonaniu wyboru przechodzimy dalej do kreacji reklamowej, która zawiera kilka elementów: 

  • Podstawowy tekst – 2-3 zdania, które powinny zainteresować odbiorcę na tyle, żeby chciał wejść w interakcje
  • Nagłówek – do 3 wyrazów, które również mają zachęcić do podjęcia działania przez odbiorcę 
  • Opis – uzupełnienie nagłówka krótkim zdaniem
  • Link – dokąd ma zaprowadzić reklama 

Facebook Ads

Facebook ads

Krok 5 – budżet i harmonogram 

Budżet – do wyboru są dwie opcje: całkowity i dzienny. Decydujesz w zależności od tego jakie są Twoje cele i możliwości.

Ważne! Ceny i budżety, które widzisz w menadżerze są cenami netto. Z konta zostanie Ci ściągnięta kwota powiększona o 23 procentowy podatek. 

Harmonogram 

  • Częstotliwości emisji reklamy na Facebooku – wyświetlana w sposób ciągły lub w konkretnym okresie, który należy wyznaczyć.
  • Naliczanie opłat – za aktywność związaną z danym celem, czy za liczbę wyświetleń reklamy.
  • Ustalenia wyświetleń reklamy – czy reklama ma się wyświetlać jak najwięcej razy, czy też raz dziennie każdemu użytkownikowi.

Facebook

Powyżej przedstawiłam podstawy tworzenia i przeprowadzania kampanii reklamowej na Facebooku. Mam nadzieję, że ten poradnik okaże się pomocny przy tworzeniu Waszych płatnych kampanii na Facebooku. Gdyby pojawiły się jakieś pytania zapraszam do skontaktowania się ze mną. 

 

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments