O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej
marka osobista

LinkedIn i marka osobista

24 lutego 2021

LinkedIn zrzesza osoby szukające klientów, sprzedawców, poszukujących pracę, ale także tych co chcą znaleźć pracowników. To miejsce, w którym ludzie dzielą się swoją wiedzą, wymieniają się doświadczeniami i budują swoją markę osobistą. 

Z roku na rok popularność tego portalu rośnie, dlatego też warto rozważyć obecność na nim. Pamiętajmy, samo posiadanie konta to nie wszystko. 

Profil osobisty na LinkedIn to Twoja wizytówka!

Stworzenie profilu, który wygląda profesjonalnie wymaga czasu. Zdjęcie profilowe, grafika w tle, uzupełnienie sekcji wykształcenie, doświadczenie –  to tylko część tego co ma pracować na Twoją markę osobistą. Każdy wymieniony element zostanie opisany w kolejnych artykułach. Teraz natomiast chcę Wam przybliżyć temat marki osobistej. 

Czym jest marka osobista? 

To nic innego jak nasze działania, których celem jest przedstawienie swoich umiejętności, doświadczenia. Dotyczy to profesjonalnej komunikacji z naszymi odbiorcami. Przez naszą aktywność, udostępniane treści stajemy się widoczni dla naszego potencjalnego klienta. Jeśli odbiorca Twoich treści darzy Cię zaufaniem, chętniej zapozna się z Twoim produktem, czy usługą. 

Korzyści 

  • zaufanie odbiorców, 
  • nawiązywanie relacji biznesowych,
  • wizerunek eksperta w swojej branży,
  • zwiększenie sprzedaży.

Rozpoczęcie budowania marki osobistej wymaga strategii. Kilka wskazówek: 

  1. Naturalność – bądź sobą! Tylko w ten sposób uda Ci się zdobyć zaufanie odbiorcy. Sztuczność zawsze wyjdzie na jaw. W końcu spotkasz się ze swoim klientem twarzą w twarzą. Pamiętaj, że ludzie cenią autentyczność. 
  2. Dzielenie się wiedzą – to ważny element w budowaniu marki osobistej, dzięki niemu tworzysz wizerunek eksperta. Treści na LinkedIn pomogą Ci w tym – szerzej temat będę opisywała w dalszych artykułach. 
  3. Obecność online – aktywność w mediach społecznościowych to cząstka Twojej pracy – podejdź do tego skrupulatnie. 

 

Warto również kierować się zasadą 4C: 

  • clarity – jasny przekaz – Twoje treści muszą być przejrzyste dla odbiorcy,
  • consistency – spójność działań – zyskasz dzięki temu zaufanie,
  • constancy – konsekwencja – regularne działanie przyniesie zyski,
  • charisma – charyzma związana z unikalnością – wyróżnij się wśród konkurencji .

Zastanów się nad swoim kierunkiem działań na LinkedIn – co chcesz przez swoją aktywność osiągnąć. Z gotową odpowiedzią rozpocznij swoją przygodę z tym portalem. Teraz przeszliśmy przez podstawy i definicje, ale w następnym artykule pomogę uzupełnić Ci profil. Weźmiemy się do roboty! 🙂

 

 

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments