O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej

LinkedIn – dodawanie osób do sieci kontaktów

19 czerwca 2021

Jak już wspomniałam we wcześniejszych publikacjach, LinkedIn zrzesza osoby szukające klientów, sprzedawców, poszukujących pracę, ale także tych co chcą znaleźć pracowników. Kluczowym założeniem tego portalu jest nawiązanie współpracy biznesowej. Dlatego bardzo ważnym elementem w prowadzeniu profilu na LinkedIn jest budowanie sieci kontaktów. Zastanawiasz się kogo zapraszać? Czy zapraszać wszystkich po kolei, a może jednak mieć bardziej sprecyzowane cele? Przyjmować zaproszenia od wszystkich? To są ważne pytania, na które odpowiem w tym artykule. 

Zanim przejdziemy do dodawania nowych osób w naszej sieci kontaktów, najpierw przejdźmy przez definicje stopni kontaktów. 

3 stopnie kontaktów LinkedIn:

Podczas przeglądania profili na LinkedIn lub wyszukiwania kontaktów mogłeś zauważyć, że po prawej stronie imienia i nazwiska pojawia się cyfra: 1, 2 lub 3. Oznacza ona poziom znajomości:

  • kontakty pierwszego stopnia to osoby, z którymi jesteście znajomymi na LinkedIn; możesz do nich wysyłać wiadomości bez limitu
  • kontakty drugiego stopnia to osoby, z którymi masz wspólne kontakty
  • kontakty trzeciego stopnia to osoby, z którymi nie masz żadnego wspólnego znajomego.

Dodawanie kontaktów krok po kroku

Na początku proponuję dodać współpracowników i osoby, które znasz. Na pewno w szufladzie przy biurku masz stos wizytówek zebranych na konferencjach czy innych biznesowych spotkaniach – wyjmij je i poszukaj te osoby na LinkedIn. 

Do wyszukiwania osób na LinkedIn używaj wyszukiwarki. Dzięki odpowiedniem poszukiwaniom z łatwością znajdziesz potencjalnych klientów czy osoby ze swojej branży. 

LinkedIn

  • dotknij paska wyszukiwania u góry ekranu (jak na screenie powyżej)
  • wpisz słowo kluczowe np. Social Media Specialist, lub wybierz jedną z sugestii zaproponowanych przez LinkedIn
  • Naciśnij Szukaj, aby rozpocząć wyszukiwanie

Zaawansowane opcje wyszukiwania na LinkedIn pozwalają na określenie stanowiska, wielkości firmy i branży, ale mamy więcej opcji wyboru.

LinkedIn

Najpierw należy wybrać przycisk „Wszystkie filtry”, a następnie uzupełnić okienka, które chcemy, żeby zawęzić obszar wyszukiwania.

LinkedIn

LinkedIn

LinkedIn

LinkedIn

Po zakończeniu przyciskamy „Pokaż wynik”. 

Innym sposobem na wyszukiwanie osób skorzystanie z filtrów wyszukiwania dostępnych na platformie w połączeniu z logicznym typem danych lub Boolean.

W wyszukiwarce LinkedIn użyj:

  • cudzysłów, gdy chcesz wyszukać konkretną frazę (np. „Social Media Specialist”)
  • słowo NOT, gdy chcesz wykluczyć konkretne frazy z wyszukiwań (np. „Social Media NOT Content”)
  • słowo OR, kiedy chcesz rozszerzyć wyszukiwania (np. „Social Media OR Sales”).

Jak budować relacje na LinkedIn?

Zanim będziesz poszukiwać osoby do swojej sieci kontaktów, stwórz kryteria swojej grupy docelowej tak, żeby odpowiadała Twojemu celowi jaki chcesz osiągnąć poprzez aktywność na LinkedIn. 

  • najpierw research,
  • Bądź aktywny pod postami swojej sieci
  • Zapisz się do grup dyskusyjnych swojej branży 
  • Regularnie weryfikuj listę papierowych wizytówek

Oczywiście musisz uzbroić się w cierpliwość. Nie od razu zobaczysz na swoim profilu +500.  I pamiętaj, żeby robić to z głową, nie zapraszaj osób, które nie są zgodne z wcześniej opracowaną strategią. (tutaj)

 

 

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments