O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej
content marketing

KISS- content marketing w 4 krokach

10 lipca 2019

Zasada KISS – Keep It Simple Stupid – może zostać użyta w różnych scenariuszach. Jednym z nich jest content marketing, tutaj ta zasada wpasowuje się idealnie.  

 

Jeśli chodzi o pisanie i marketing treści, zasada KISS dzieli się na cztery części:

  • wprowadzenie
  • spełnienie obietnicy
  • wniosek
  • wezwanie do działania

1. Powiedz im, co im powiesz – czyli klasyczne wprowadzenie

To właśnie w tym miejscu chcemy szybko przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jeśli czytelnik nie może przekroczyć tego etapu, prawdopodobnie nie jest w pełni zaangażowany w treść. Jest to najbardziej krytyczna z czterech części zasady KISS dotyczącej marketingu treści.

We wstępie powinien zostać przedstawiony argument, który sprawia, że ​​czytelnicy chcą dalej czytać. Jaki problem jest rozwiązywany? Co w tym jest dla czytelnika? Jeśli pisarz może odpowiedzieć na te dwa pytania i jest przekonujący dla grupy docelowej, pierwsza część tej zasady jest spełniona.

Pamiętaj, że zasadniczo każda firma zajmuje się rozwiązywaniem problemów – Twoja treść powinna to odzwierciedlać.

2. Powiedz im, co im powiedziałeś, że im powiesz

W tym miejscu pisarz spełnia obietnicę zawartą we wstępie – jeśli się nie uda, czytelnik nie będzie zadowolony, a co za tym idzie, w tym miejscu przestanie czytać daną treść..

Jest to również miejsce, w którym autor rozwiązuje problem i / lub udowadnia argument ze wstępu. Ta sekcja wymaga dowodów, faktów lub jasnej, przejmującej logiki.

Jeśli jest to cenne dla czytelnika, osoba ta będzie nadal konsumować zawartość. Ta sekcja musi przedstawiać wartość na podstawie tego, co zostało obiecane.

3. Powiedz im, co im powiedziałeś – „wniosek”

Treść powinna bezpośrednio odnosić się do argumentu lub problemu wspomnianego we wstępie. To nie musi być długa sekcja i jest ogólnie zarezerwowana dla jednego lub dwóch akapitów.

4. Powiedz im, co robić dalej – „wezwanie do działania”

Obowiązkiem autora jest zawsze powiedzieć czytelnikom, co robić dalej. W tym miejscu można zachęcić do komentowania np. jakimś intrygującym pytaniem, czy też przekierować czytelnika do innego artykułu, kanału społecznościowego itp. 

Marketing treści nie musi być skomplikowany. Przedstawione powyżej zasady KISS to dobry plan produkcji treści – czy to na blogu, czy też posty w mediach społecznościowych. A czy wy korzystacie z tej zasady? 

 

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments