W ostatnim artykule, opisywałam korzyści wynikające z przeprowadzania kampanii płatnych na Facebooku. Wśród nich znalazły się: globalność, precyzja w segmentacji grupy odbiorców, mobilność, analityka oraz CTA – więcej możesz przeczytać tutaj.
Zanim rozpoczniesz ustawianie kampanii płatnej Facebook, dobrze żebyś wiedział kilka istotnych rzeczy, żeby dobrze się przygotować. W tym wpisie przejdziemy przez kilka definicji i elementów, które rozjaśnią Ci jak się za to wszystko zabrać.
Edge Rank to algorytm Facebooka, który decyduje o tym co wyświetla się w aktualnościach użytkowników. Skąd algorytm wie jakie są preferencje danego użytkownika? Liczy się ruch każdej zarejestrowanej osoby na Facebooku, od komentowania zdjęcia, polubienia postu lub opublikowania filmu. Wszystkie te znaki pokażą algorytmowi to, czym możesz być zainteresowany lub nie. Facebook jest firmą, a klientami są wszystkie profile i strony. Celem jest, aby wszyscy byli zadowoleni, upewniając się, że klienci otrzymują tylko te informacje, które są dla nich cenne.
Im bardziej bogaty w informacje post, tym bardziej będzie wyświetlany. Tak samo ma się post z grafiką czy też z wideo. Duży wpływ na popularność postu mają również interakcje zachodzące pod nim: polubienia, komentarze, udostępnienia.
Już wiesz czym jest algorytm Facebooka, Twoim kolejnym krokiem będzie popracować nad ściężką decyzyjna konsumenta!
Zanim przystąpisz do tworzenia kampanii płatnej na Facebooku, musisz określić jaka jest Twoja ścieżka decyzyjna konsumenta.
Powyższe elementy mogą pomóc lepiej zaplanować kampanie, a Facebook daje nam możliwość realizacji wszystkich tych etapów.
I na koniec przechodzimy do konkretów, czyli do scenariusza!
Jeśli masz już zaplanowane powyższe elementy możesz przejść do tworzenia reklamy, ale to już opiszę w kolejnych blogach!
Znasz kolejne elementy, które pozwolą Ci się odpowiednio przygotować do stworzenia reklamy na Facebooku! Popracuj najpierw nad scenariuszem – do dzieła!