O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej
Facebook

Kampania płatna Facebook – jak się przygotować?

01 lipca 2020

W ostatnim artykule, opisywałam korzyści wynikające z przeprowadzania kampanii płatnych na Facebooku. Wśród nich znalazły się: globalność, precyzja w segmentacji grupy odbiorców, mobilność, analityka oraz CTA – więcej możesz przeczytać tutaj

Zanim rozpoczniesz ustawianie kampanii płatnej Facebook, dobrze żebyś wiedział kilka istotnych rzeczy, żeby dobrze się przygotować. W tym wpisie przejdziemy przez kilka definicji i elementów, które rozjaśnią Ci jak się za to wszystko zabrać.

Edge Rank

Edge Rank to algorytm Facebooka, który decyduje o tym co wyświetla się w aktualnościach użytkowników. Skąd algorytm wie jakie są preferencje danego użytkownika? Liczy się ruch każdej zarejestrowanej osoby na Facebooku, od komentowania zdjęcia, polubienia postu lub opublikowania filmu. Wszystkie te znaki pokażą algorytmowi to, czym możesz być zainteresowany lub nie. Facebook jest firmą, a klientami są wszystkie profile i strony. Celem jest, aby wszyscy byli zadowoleni, upewniając się, że klienci otrzymują tylko te informacje, które są dla nich cenne.

Im bardziej bogaty w informacje post, tym bardziej będzie wyświetlany. Tak samo ma się post z grafiką czy też z wideo. Duży wpływ na popularność postu mają również interakcje zachodzące pod nim: polubienia, komentarze, udostępnienia. 

Już wiesz czym jest algorytm Facebooka, Twoim kolejnym krokiem będzie popracować nad ściężką decyzyjna konsumenta! 

Zanim przystąpisz do tworzenia kampanii płatnej na Facebooku, musisz określić jaka jest Twoja ścieżka decyzyjna konsumenta.

Digital Customer Journey

  1. Świadomość – konsument musi wiedzieć, że istnieje taki produkt, lub usługa, które sprzedajesz. 
  2. Zaangażowanie – ocieplenie kontaktu przybliża odbiorcę do decyzji zakupowej
  3. Performance – czyli nic innego jak kampania reklamowa, realne działania
  4. Lojalność – forma kontaktu z użytkownikami, którzy są już naszymi klientami.

Powyższe elementy mogą pomóc lepiej zaplanować kampanie, a Facebook daje nam możliwość realizacji wszystkich tych etapów. 

I na koniec przechodzimy do konkretów, czyli do scenariusza!

Przygotowanie scenariusza reklamy Facebook

  1. Cel kampanii – co chcemy osiągnąć poprzez ustawienie reklamy. Facebook umożliwia nam wybór takich celów jak:

    – rozpoznawalnosć marki
    – zasięg
    – ruch
    – aktywność
    – instalacja aplikacji
    – wyświetlenie filmu
    – pozyskiwanie kontaktów
    – wiadomości
    – konwersje
    – sprzedaż katalogu
    – wizyty w firmieFacebook
  2. Grupa docelowa – czyli określenie komu ma wyświetlać się reklama. Jak pisałam w poprzednim blogu, menedżer kampanii Facebook ma zaawansowane narzędzie targetowania grupy, do której chcemy dotrzeć ze swoją reklamą

  3. Format i placement – w jaki sposób i gdzie wyświetlamy reklamy Facebook. Mamy kilka formatów reklamy:

    – obraz
    – film
    – pokaz slajdów
    – karuzela
    – kolekcja

    Gdzie możemy reklamę umiejscowić?

    – aktualności na FB i Instagramie
    – marketplace na FB
    – prawa kolumna na FB
    – skrzynka odbiorcza messanger
    – relacja na FB, Instagramie oraz w messangerze

    Jeśli masz już zaplanowane powyższe elementy możesz przejść do tworzenia reklamy, ale to już opiszę w kolejnych blogach!

    Znasz kolejne elementy, które pozwolą Ci się odpowiednio przygotować do stworzenia reklamy na Facebooku! Popracuj najpierw nad scenariuszem – do dzieła!

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

Powiązane artykuły
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments