O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej
hashtag

Jak wykorzystać hashtag w mediach społecznościowych?

25 lutego 2019

Hashtag to świetna okazja dla marketerów, którzy zajmują się content marketingiem. Pozwala im to odszukać  treści w mediach społecznościowych odpowiednie dla ich działalności. Natomiast przekazując własne treści jednocześnie dobrze dobierając hashtag, mogą szybciej trafić do swojej określonej grupy docelowej. Dobrze wykorzystane hashtagi mogą być niezwykle potężnymi narzędziami marketingowymi.

Każdy portal społecznościowy ma inną zasadę korzystania ze znaczka hashtag.

 

Twitter

Użytkownicy Twittera umieszczają hashtagi w swoich tweetach, aby je kategoryzować, żeby ułatwić innym użytkownikom  znajdowanie i śledzenie tweetów dotyczących określonego tematu.

Najlepsze praktyki – hashtag Twitter:
  • użyj konkretnych haseł
  • unikaj zbyt wielu hashtagów w jednym tweecie
  • zachowaj jedną tematykę
Instagram

Jeśli umieścisz w swoich wpisach odpowiednie hashtagi na Instagramie to zobaczysz większe zaangażowanie niż w przypadku, gdy ich nie masz.

Hashtag może naprawdę zwiększyć Twoją widoczność na Instagramie, ale strategiczne podejście jest niezbędne. Regularne sprawdzanie i odświeżanie hashtagów sprawi, że Twoje posty na Twoim koncie będą unikalne.

Wskazówki:

  • używaj tych samych hashtagów co docelowi odbiorcy
  • śledź hashtagi polecane przez Instagram w poszukiwaniu inspiracji
  • używaj hashtagów o długim końcu
  • zmieniaj hashtagi przy swoich postach
  • używaj hashatgów zarówno przy zdjeciach jak i w Insta Stories
  • monitoruj wydajność hashtagów, które używasz
LinkedIn

LinkedIn pozwala użytkownikom dodawać hashtag podczas publikowania aktualizacji statusu na platformie, aby ułatwić przeglądanie i odkrywanie innych postów zawierających podobne hashtagi. Głównym celem hashtagów na LinkedIn jest angażowanie i nawiązywanie kontaktów z innymi użytkownikami.

Wskazówki:

  • powinny odnosić się do Twoich zawodowych pasji
  • unikaj ogólnych hashtagów
  • używaj hashtagów w aktualizacjach jak również w komentarzach
Facebook

Wraz z pojawieniem się coraz większej liczby firm i osób na Facebooku platforma rozszerzyła swoje funkcje wyszukiwania. Hashtagi stały się teraz nową normą.

Wskazówki:

  • promuj wydarzenia poprzez hashtagi
  • użyj maksymalnie dwóch hashtagów
  • używaj konkretnych haseł

Hashtagi ułatwiają serwisom społecznościowym klasyfikowanie Twoich postów i ich widoczność w wyszukiwaniach. Jest to darmowy i łatwy sposób na zaangażowanie odbiorców.

Jeśli masz jakieś pytania, napisz do mnie – kontakt

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments