Kiedy Instagram po raz pierwszy pojawił się na scenie w 2010 r., był jak każda inna platforma społecznościowa: wypełniona selfie, zwierzakami i zdjęciami jedzenia. Od jakiegoś czasu stał się również kanałem marketingu.
Oprócz nazwy firmy, użytkownika i adresu URL witryny, na profilu znajdziemy miejsce na napisanie “biogragii”.
Twoje bio jest okazją do zrobienia pierwszego wrażenia, krótkiego opisu co oferuje Twoja firma i dlaczego ludzie powinni się tym zainteresować. Dzięki temu odbiorca dowie się kim jesteś i co robisz.
Jest to trudne, ponieważ masz do dyspozycji tylko 150 znaków, dlatego ważne jest, żeby:
Zanim odwiedzający cokolwiek zobaczą i przeczytają bio Instagram, najpierw zobaczą Twoje zdjęcie profilowe. Dlatego właściwym zdjęciem profilowym dla konta Business Instagram jest zazwyczaj logo firmy.
Ustalenie wyglądu Twojej marki na Instagramie oznacza stworzenie wizualnej spójności na platformie.
Jest to ważne, ponieważ sprawia, że obrazy Twojej marki są natychmiast rozpoznawalne w morzu innych treści. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że ludzie będą angażować się (np. zostawiać serduszko lub komentować) w twoje posty.
Można to osiągnąć, stosując ten sam filtr na każdym obrazie, bez wyjątków.
Tworzenie celów rozpoczyna się od wyboru odpowiednich wskaźników, aby zmierzyć Twój sukces. Podzielono je na dwie kategorie:
Atrakcyjna treść sprawia, że ludzie chcą udostępniać, komentować i lubić.
Ale zanim sprawisz, że ktoś podejmie działania, musisz najpierw zwrócić ich uwagę. Na instagramie najbardziej przyciągają uwagę zdjęcia “od kuchni”. Użyj tego typu treści, aby wprowadzić i zaprezentować ludzi, którzy stoją za Twoim biznesem. Tego typu obrazy i filmy pokazują Twoją markę z ludzkiej strony, przypominając zwolennikom, że Twoja firma jest produktem współpracy ludzi pracujących razem.
W walce o uwagę – hashtagi są potężnym narzędziem. Dobrze używany hashtag może przyciągać rzesze nowych użytkowników do Twojego postu, profilu i marki. Więcej na temat hashtagów na instagramie – tutaj.
Śledzenie i zrozumienie Twoich wyników jest jedynym sposobem na zapewnienie, że jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia celów marketingowych i wcześniej postawionych celów. Dlaczego? Wszystkie zebrane informacje pokażą Ci, które treści okazały się skuteczne, a z których powinieneś zrezygnować.