O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej
Instagram

Instagram – strategia marketingowa dla firmy

22 maja 2019

Kiedy Instagram po raz pierwszy pojawił się na scenie w 2010 r., był jak każda inna platforma społecznościowa: wypełniona selfie, zwierzakami i zdjęciami jedzenia. Od jakiegoś czasu stał się również kanałem marketingu.

Jak przygotować strategię marketingową na instagramie?

1. Zoptymalizuj bio

Oprócz nazwy firmy, użytkownika i adresu URL witryny, na profilu znajdziemy miejsce na napisanie “biogragii”.

Twoje bio jest okazją do zrobienia pierwszego wrażenia, krótkiego opisu co oferuje Twoja firma i dlaczego ludzie powinni się tym zainteresować. Dzięki temu odbiorca dowie się kim jesteś i co robisz.

Jest to trudne, ponieważ masz do dyspozycji tylko 150 znaków, dlatego ważne jest, żeby:

  • używać krótkich, prostych słów
  • użyć emotikonów
  • użyć CTA (wezwania do działania)

2. Odpowiednie zdjęcie profilowe

Zanim odwiedzający cokolwiek zobaczą i przeczytają bio Instagram, najpierw zobaczą Twoje zdjęcie profilowe. Dlatego właściwym zdjęciem profilowym dla konta Business Instagram jest zazwyczaj logo firmy.

3. Ustal „wygląd” swojej marki na Instagramie

Ustalenie wyglądu Twojej marki na Instagramie oznacza stworzenie wizualnej spójności na platformie.
Jest to ważne, ponieważ sprawia, że ​​obrazy Twojej marki są natychmiast rozpoznawalne w morzu innych treści. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że ludzie będą angażować się (np. zostawiać serduszko lub komentować) w twoje posty.

Można to osiągnąć, stosując ten sam filtr na każdym obrazie, bez wyjątków.

4. Miej jasno określone cele

Tworzenie celów rozpoczyna się od wyboru odpowiednich wskaźników, aby zmierzyć Twój sukces. Podzielono je na dwie kategorie:

  • Metryki „próżności” (np. polubienia, komentarze, obserwatorzy)
  • Metryki „biznesowe” (np. zasięg, zaangażowanie, ruch, generowanie leadów)

5. Twórz atrakcyjne treści

Atrakcyjna treść sprawia, że ​​ludzie chcą udostępniać, komentować i lubić.
Ale zanim sprawisz, że ktoś podejmie działania, musisz najpierw zwrócić ich uwagę. Na instagramie najbardziej przyciągają uwagę zdjęcia “od kuchni”. Użyj tego typu treści, aby wprowadzić i zaprezentować ludzi, którzy stoją za Twoim biznesem. Tego typu obrazy i filmy pokazują Twoją markę z ludzkiej strony, przypominając zwolennikom, że Twoja firma jest produktem współpracy ludzi pracujących razem.

6. Wybierz odpowiednie hashtagi

W walce o uwagę – hashtagi są potężnym narzędziem. Dobrze używany hashtag może przyciągać rzesze nowych użytkowników do Twojego postu, profilu i marki. Więcej na temat hashtagów na instagramie – tutaj.

7. Analizuj swoje działania

Śledzenie i zrozumienie Twoich wyników jest jedynym sposobem na zapewnienie, że jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia celów marketingowych i wcześniej postawionych celów. Dlaczego? Wszystkie zebrane informacje pokażą Ci, które treści okazały się skuteczne, a z których powinieneś zrezygnować.

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

Powiązane artykuły
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments