O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej
facebook

Facebook – strategia marketingowa na 2019 rok

13 marca 2019

Zapewne wiesz, że Facebook jest najpopularniejszą platformą społecznościową, z której korzysta większość ludzi. Dlatego warto zastanowić się nad strategią marketingową na tym portalu.
Reklama na Facebooku jest stosunkowo łatwa. Są jednak pewne kroki, które należy wykonać, żeby się do tego przygotować.

Strategia marketingowa Facebooka na rok 2019:

Określ cele:

Kluczowym krokiem przed planowaniem strategii marketingowej jest określenie celów firmy, pracowników i całej organizacji. Spisz cele, do których chcesz dążyć poprzez działania na Facebooku.

Przykładowe cele:

  • zwiększenie jakości sprzedaży
  • wzmocnienie pozycji wśród konkurencji
  • zwiększenie wartości organizacji
Grupa docelowa

Na Facebooku miliardy osób przeglądają codziennie swoje kanały informacyjne dlatego ważne jest, aby określić konkretną grupę odbiorców.
Musisz poświęcić swój czas i zasoby na analizę danych demograficznych na Facebooku, a potem podzielić go na segmenty, żeby zawęzić grupę odbiorców, a następnie stworzyć przekaz dopasowany do tej grupy.

Wykorzystaj reklamy na Facebooku

Reklamy na Facebooku to skuteczna i niedroga metoda marketingowa. Facebook oferuje własną, ukierunkowaną platformę reklamową.

Jej funkcje reklamowe obejmują:

  • Ustawienie budżetu reklamy.
  • Kierowanie na zachowania – dotarcie do osób na podstawie ich wcześniejszych zachowań zakupowych, zamiaru zakupu.
  • Kierowanie na zainteresowania, ta funkcja pozwala dotrzeć do docelowych odbiorców na podstawie rzeczy, które ich interesują, takich jak hobby, strony, które lubią, lub wiele innych rzeczy.
  • Wbudowane narzędzia pomiarowe do sprawdzania skuteczności reklam.
Transmisja na żywo Facebook

Nie musisz tworzyć wysokiej jakości, czasochłonnych atrakcyjnych filmów, aby promować swoje produkty. Dzięki opcji transmisji na żywo marketing wideo stał się łatwiejszy i skuteczniejszy.

Badania pokazują, że zawartość Facebook Live generuje trzy razy więcej zaangażowania, a użytkownicy Facebooka każdego dnia oglądają 100 milionów godzin filmów. Potrzebujesz tylko smartfona i działającej kamery.
Poprzez wideo na żywo możesz pokazywać nowe produkty, wydarzenia w biurze lub ogłoszenia.

Zaplanuj konkurs

Najlepszą rzeczą w konkursach Facebook jest to, że nie są one skomplikowane, ludzie muszą tylko przestrzegać określonych reguł konkursu.

Kilka typów konkursów:

  • Polub i komentuj, aby wygrać
  • Konkursy z podpisami
  • Q & A Contest
  • Przesyłanie zdjęć określonej kategorii

Pomimo zmian w algorytmie Facebooka, nadal będzie on potężnym portalem społecznościowym, dlatego warto przygotować strategię marketingową na tym kanale. Pamiętaj, aby stworzyć cele marketingowe na Facebooku, które bezpośrednio wpływają na Twoje potrzeby i cele biznesowe. Uporządkuj i zaplanuj treść oraz bądź na bieżąco z aktualnymi trendami marketingowymi. I co najważniejsze – zawsze śledź postępy  Twojej strategii marketingowej na Facebooku, aby określić, co zadziałało, a co nie.

Jeśli masz jakieś pytania, skontaktuj się ze mną – kontakt

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments