O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej

Facebook – korzyści z reklamy

15 czerwca 2020

Facebook ma  prawie 2,5 miliarda aktywnych użytkowników, jest jedną z najpopularniejszych sieci społecznościowych na świecie. Jednak niektóre firmy nie zdają sobie sprawy, że Facebook jest również jedną z największych platform reklamowych. Korzystanie z reklam na Facebooku niesie wiele korzyści.

Jakich?

1. Globalność

Zacznijmy od tego, że jest to platforma o zasięgu globalnym. Jak już wspomniałam na wstępie, facebook liczy prawie 2,6 miliarda użytkowników. A jak wyglądają liczby jeśli chodzi o nasz kraj? W Polsce z Facebooka korzysta około 16 milionów osób! Sporo szans, żeby dotrzeć ze swoją reklamą, prawda?

2. Precyzja w segmentacji użytkowników

Chodzi o nic innego, jak o zaawansowane narzędzie targetowania grupy, do której chcemy dotrzeć ze swoją reklamą. Facebook pozwala reklamować się wśród odbiorców na podstawie lokalizacji, wieku , zachowania i zainteresowań. Dlatego Twoje reklamy są wyświetlane osobom, które mogą potencjalnie kupić Twój produkt lub usługę.

3. Mobilność

Co to oznacza? Użytkownicy mają dostęp do Facebooka wszędzie, nie tylko przez komputer, ale przede wszystkim przez swoje smartfony czy tablety. Podróż pociągiem, autobusem do pracy, czy też przerwa w pracy, zazwyczaj to czas przeglądania swoich mediów społecznościowych. Wspominałam na samym początku, że w Polsce mamy 16 milionów użytkowników Facebooka, aż 93% z nich korzysta z tego portalu poprzez aplikację na swoim urządzeniu mobilnym.

4. Analityka

Facebook zapewnia rozbudowaną analitykę. Zarządzając stroną na Facebooku, możesz uzyskać dostęp do takich danych, jak tygodniowy zasięg, polubienia strony, zaangażowanie postów i posty o najwyższej skuteczności. Te raporty są aktualizowane w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można od razu zobaczyć co zadziałało, a co nie.Ta widoczność danych pomaga dostosowywać kampanie do potrzeb.

5. CTA

Kolejną wielką zaletą reklam na Facebooku są niestandardowe wezwania do działania, które mogą pomóc poprawić współczynniki konwersji. Przycisk wezwania do działania umożliwia udzielenie potencjalnemu klientowi wyraźnych instrukcji na temat tego, co dokładnie chcesz, na przykład, jak zapisać się na subskrypcję, obejrzeć film lub korzystać z aplikacji . Wezwania do działania z pewnością mają duży wpływ na skuteczność Twoich reklam.

 

Reklama na Facebooku stała się popularną metodą zwiększania świadomości marki, sprzedaży oraz dotarcia do potencjalnych klientów. Lista korzyści reklamowych na Facebooku jest duża. Możesz jednak w pełni ją wykorzystać, gdy wiesz, jak prawidłowo prowadzić kampanie reklamowe, o czym będę pisała w kolejnych artykułach na ten temat.

Dane podane w artykule i pełen raport – tutaj

 

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

Powiązane artykuły
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments