O mnie

Social Media to dla mnie codzienność. To nie tylko zabawa, ale przede wszystkim praca. Nad czym? Nad własną marką osobistą, wizerunkiem firmy, a także budowaniem wartościowych relacji z osobami, od których mogę się uczyć i wymieniać doświadczeniem.
Czytaj więcej
Social Selling

Cold Calling a Social Selling – co wybrać?

24 stycznia 2019

W dzisiejszym świecie marketingu internetowego jesteśmy nasyceni informacjami ze wszystkich stron, zarówno w przestrzeni B2C  jak i B2B. Ale w jaki sposób rozwijamy silne relacje, które nie tylko trwają, lecz także regularnie prowadzą do sprzedaży?
Przyjrzymy się czym jest Social Selling i jak prawdopodobnie zajmuje miejsce Cold Calling, jeśli chodzi o strategie sprzedaży cyfrowej.

Social Selling

Najprościej mówiąc jest to korzystanie z mediów społecznościowych w celu sprzedaży usługi, lub produktu. Ale w przeciwieństwie do typowej kampanii sprzedażowej lub kampanii marketingu bezpośredniego, Social Selling jest bardziej działalnością generującą leady. Chodzi o poszukiwanie, zaangażowanie i budowanie relacji. Jest to również bardzo przydatne narzędzie do informowania, edukowania i budowania świadomości marki.

67% podróży kupującego odbywa się w sferze cyfrowej, ludzie robią badania online przed podjęciem decyzji o zakupie. Informacje o produktach i usługach w Twoich kanałach społecznościowych, będą miały wpływ na kupującego.
Social Selling sprawdza się również w relacjach z innymi osobami, zwłaszcza liderami, którzy mają duży wpływ na decyzje zakupowe w firmach, w których pracują.

Cold Calling

W przeszłości Cold Calling był jedyną opcją dla sprzedawców – znany jako telemarketing. Jest to technika, w której sprzedawca kontaktuje się z osobami, które wcześniej nie wyraziły zainteresowania oferowanymi produktami lub usługami. Wraz z rozwojem technologii, cold calling stał się mniej pożądany. Dostępne są nowsze, bardziej skuteczne metody wyszukiwania, w tym marketing w mediach społecznościowych. W porównaniu do cold calling, te nowe metody są często bardziej wydajne i efektywne w generowaniu nowych potencjalnych klientów.

Social Selling a rozwój Twojego biznesu

Niezależnie od branży, w której działasz, media społecznościowe stały się podstawowym elementem, dla wielu firm w celu angażowania obecnych oraz potencjalnych klientów.

Podstawy rozwoju biznesu to silne relacje z partnerem lub firmami o dobrej reputacji. To one będą miały pozytywny wpływ na Twój biznes. Media społecznościowe mogą rozpocząć ten proces, więc następnym razem, gdy chcesz skontaktować się z potencjalnym partnerem biznesowym lub klientem zacznij od odwiedzenia kanałów społecznościowych, aby uzyskać informacje, które pomogą Ci w Twoim zadaniu.

 

 

joanna-sulejczak
Joanna Sulejczak - Social Media Analyst

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments